III edycja Tygodnia Konstytucyjnego

Stowarzyszenie im. Prof. Zbigniewa Hołdy zaprasza do udziału w III edycji Tygodnia Konstytucyjnego – #MojaKonstytucja, w ramach, której prowadzone będą lekcje w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych na temat znaczenia Konstytucji w życiu codziennym.

Wydarzenie organizowane jest w dniach 28 maja – 4 czerwca 2017 roku. Tydzień Konstytucyjny ma zasięg ogólnopolski i odbywa się pod honorowym patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Nadzór merytoryczny nad wydarzeniem zgodziła się objąć prof. Ewa Łętowska.

W ostatniej edycji Tygodnia Konstytucyjnego wzięło udział 350 szkół oraz 380 prawników. W lekcjach na temat Konstytucji uczestniczyło ok. 35.880 uczniów w całej Polsce. Entuzjastyczne reakcje nauczycieli oraz prawników biorących udział w pierwszej i drugiej edycji Tygodnia Konstytucyjnego świadczą o tym, że jest to inicjatywa potrzebna.

Celem projektu jest zwrócenie uwagi na praktyczny wymiar obowiązywania Konstytucji. Organizatorom zależy na tym, aby w przystępny i interesujący sposób pokazać, że problematyka konstytucyjna ma bezpośredni wpływ na codzienne życie każdego z nas. W ramach Tygodnia Konstytucyjnego promowane będzie wśród młodych ludzi świadome obywatelstwo i motywacja do większego zainteresowania sprawami publicznymi. Organizatorzy chcą też zwrócić uwagę na kluczową rolę sądów powszechnych w stosowaniu prawa w Polsce, przy uwzględnieniu nadrzędnej roli Konstytucji.

Prawnicy, którzy wezmą udział w akcji, będą pracowali w oparciu o przygotowany scenariusz zajęć. Pakiet dla prawnika będzie składał się z zagadnień merytorycznych oraz metodyki pracy.

Zainteresowani prawnicy proszeni są o zgłoszenie w terminie do dnia 9 maja 2017 roku. Formularz zgłoszeniowy znajduje się pod adresem https://goo.gl/forms/gaRLH5RpctETlmxX2, a także na stronie: www.stowarzyszenieholda.pl.

Dodatkowe pytania proszę kierować bezpośrednio do adwokat Sylwii Gregorczyk-Abram na adres Stowarzyszenia: stowarzyszenie@stowarzyszenieholda.pl, tel. 795 215 089.

Załączniki do pobrania

Zobacz także