Seniorzy w Bieszczadach

W dniach 13 – 17 października br 40-osobowa grupa radców prawnych – seniorów z trzech okręgowych izb: kieleckiej, rzeszowskiej i wrocławskiej spotkała się w Bieszczadach. Była też z nami Szefowa Ogólnopolskiej Rady Klubów Seniora mec. Krystyna Koczorska – Mikołajczak. Jak miło!

Celem wyjazdu była między-izbowa integracja seniorów połączona z wymianą doświadczeń i zwiedzaniem ciekawych zakątków naszego kraju. Pierwszego dnia, tuż po przyjeździe do Rzeszowa, zostaliśmy wspaniale przywitani niespodzianką. Organizatorzy pokazali nam miasto i przyznajemy było co oglądać: Rzeszów wypiękniał, jest nowoczesny i zadbany. Po zwiedzaniu, uroczysta kolacja przy muzyce, sponsorowana przez OIRP w Rzeszowie i z… kolejną niespodzianką. Przybył dziekan OIRP w Rzeszowie mec. Marek Skierczyński, znany powszechnie w kraju ze swojego zaangażowania w działalności na rzecz seniorów, który urokliwie nas powitał i wręczył okolicznościowe prezenty /część z nich ufundował Prezydent Miasta Rzeszowa pan Tadeusz Ferenc/ – za co dziękujemy! Atmosfera wieczoru wspaniała, zapowiadała piękną przygodę integracyjną seniorów.

Następnego dnia, otoczeni troskliwa opieką organizacyjną Stasia Stawarza – Szefa Klubu Seniora OIRP w Rzeszowie, wyruszyliśmy w Bieszczady. Przy wspaniałej słonecznej pogodzie zwiedziliśmy Krosno z jego nietuzinkowym „szkłem”, Sanok z obrazami Beksińskiego, zbiorem ikon, ze skansenem a następnie już w Myczkowcach ogrody biblijne w Ośrodku Caritas. Następnie zaporę na Solinie okraszoną rejsem na statku po jeziorze skąd mogliśmy podziwiać słynne „zielone wzgórza”… Podróżując autokarem, oglądaliśmy Bieszczady, już jesiennie przebarwione od żółci po czerwień, kolorowe, trochę dzikie i niedostępne. Przewodnik pięknie opowiadał nam o historii tego regionu, o przyrodzie, ludziach i zwyczajach. A las Bieszczadzki, jak pisał poeta:

„… posępny, dumny, tajemniczy

Była weń uroczystość setletnia chowana

Milczał, a mnie zdawało się, że pieśnią krzyczy”.

W czasie naszej wyprawy, odpoczywaliśmy integracyjnie przy grillu, kawie i… znakomitych własnych nalewkach. Wymienialiśmy doświadczenia z pracy klubów seniora a najciekawsze pomysły przeniesiemy zapewne do swoich izb. To zaprocentuje w przyszłości a nowe kontakty i przyjaźnie są nie do przecenienia. Nasz wyjazd był także możliwy dzięki życzliwemu wsparciu ze strony Kapituły Funduszu Seniora KRRP, która wsparła finansowo między-izbową inicjatywę klubów seniora – za co serdecznie dziękujemy! Dziękujemy szefom klubów seniora z Rzeszowa mec. Stanisławowi Stawarzowi oraz mec. Stanisławowi Domagale z Wrocławia zastępującego mec. Henryka Krakowczyka Przewodniczącego Klubu Seniora OIRP we Wrocławiu, któremu stan zdrowia nie pozwolił na przyjazd. Szczególne wyrazy wdzięczności kierujemy do Dziekana rady OIRP w Rzeszowie – za wszystko! Ta integracja była wspaniała!!!

I CHOĆ ŻYCIA TO JUŻ POPOŁUDNIE – JEST CUDNIE… JEST CUDNIE!!!