Jak pisać o sobie i o swojej kancelarii – poradnik dla szukajradcy.pl

Krajowa Rada Radców Prawnych oddaje w ręce wszystkich członków samorządu radców prawnych poradnik „Jak pisać o sobie i swojej kancelarii – poradnik dla szukajradcy.pl” stanowiący kompendium zasad i wskazówek, dzięki którym stworzenie wizytówki radcy prawnego w serwisie SzukajRadcy.pl będzie jeszcze łatwiejsze i skutecznej zwróci uwagę klienta. Poradnik ma za zadanie przybliżyć radcom prawnym sposoby autoprezentacji siebie i prowadzonej kancelarii.

Uruchomiona na szczeblu krajowym wyszukiwarka SzukajRadcy.pl. dostępna jest dla wszystkich radców prawnych w całej Polsce – każdy radca może utworzyć na niej swoją wizytówkę. Wyszukiwarka to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z  klientami. Poradnik wskazuje, jak zaprezentować klientowi swoje najmocniejsze strony.

Pisanie o sobie i o swoim miejscu pracy zazwyczaj sprawia prawnikom – autorom trudność. Po pierwsze, trzeba przełamać kulturowe i etykietalne zalecenie „umniejszania się”. Po drugie, należy pisać na swój temat dobrze i bardzo dobrze, lecz i w taki sposób, by czytelnik nie odebrał tekstu jako zbioru przechwałek. Po trzecie, łatwo można sekcje „O mnie” i „O kancelarii” wypełnić kilkoma okrągłymi zdaniami, które w żaden sposób nie będą wyróżniały autora. Poradnik ma na celu pokazanie, jak z łatwością i w dobrym tonie przełamać owe trudności.

Przypominamy też, że Krajowa Rada Radców Prawnych przygotowała także Instrukcję, która krok po kroku pokazuje jak opublikować i edytować wizytówkę w serwisie SzukajRadcy.pl. Można ja znaleźć we wpisie „Dołącz do wyszukiwarki SzukajRadcy.pl i weź udział w Konkursie “Daj się znaleźć z SzukajRadcy.pl”

Mamy nadzieję, że dzięki tej instrukcji oraz poradom i wskazówkom zawartym w poradniku, stworzenie w serwisie SzukajRadcy.pl wizytówki i napisanie w niej o sobie, nikomu już nie stworzy problemu.

Autorka poradnika, dr (doktorka) Ewelina Moroń, jest trenerką prostej polszczyzny i efektywnej komunikacji. Tuż przed pandemią obroniła doktorat o skuteczności zasad prostego języka w tekstach kierowanych do głuchych Polaków. Specjalizuje się w dostosowywaniu tekstów do zakładanego odbiorcy (współpracowała m.in. z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Najwyższą Izbą Kontroli, Krajową Szkołą Administracji Publicznej, Fundacją FONIS). Przepisała na prosty język ok. 35 000 stron, przeprowadziła z tego zakresu ponad 400 szkoleń.

 

 

 

 

 

Załączniki do pobrania

Zobacz także