Doręczenia pism sądowych przez Portal Informacyjny Sądów Powszechnych – instrukcje dotyczące funkcjonowania Portalu

W związku z wejściem w życie z dniem 3 lipca 2021 r. ustawy z dnia 28 maja 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw, wprowadzającej zmiany w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, umożliwiające m.in. dokonywanie doręczeń pism sądowych profesjonalnym pełnomocnikom przez Portal Informacyjny Sądów Powszechnych, przedstawiamy instrukcje, które dostępne są do pobrania pod tym tekstem:

1) zakładania konta pełnomocnika w Portalu Informacyjnym;

2) zakładania i zarządzania subkontem w Portalu Informacyjnym;

3) uzyskiwania dostępu do sprawy;

3) odbierania pism sądowych w Portalu Informacyjnym.

Instrukcje będą również dostępne na stronie www.ms.gov.pl. Na temat zmian przepisów w powyższym zakresie można przeczytać w informacji Ośrodka Badań Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych z dnia 28 czerwca 2021 r. dostępnej pod tym linkiem.

Informujemy również, że w związku ze zmianą przepisów, od dnia 30 czerwca 2021 r. obowiązują nowe regulaminy Portalu Informacyjnego poszczególnych apelacji. Treść regulaminów dostępna jest do pobrania na stronach Portalu.

W najbliższych dniach zapraszamy również wszystkich radców prawnych na szkolenia z zakresu tematyki e-doręczeń:

– Webinarium „Doręczenia elektroniczne w postępowaniu cywilnym po zmianach dokonanych ustawą z dnia 28 maja 2021 r. o zmianie ustawy Kodeks postępowania cywilnego oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2021.1090)” organizowane przez OIRP Warszawa w dn. 2 lipca 2021 r. godz. 10:00-12:00. Więcej informacji tutaj.

– Webinarium „E-doręczenia w postępowaniu sądowym – powtórka” organizowane przez OIRP Wrocław w dn. 6 lipca 2021 r. godz. 17:00 – 19:30. Więcej informacji tutaj.

 

 

Zobacz także