Szukajradcy.pl
Home / Aktualności / Prace prowadzone na Portalu Informacyjnym

Prace prowadzone na Portalu Informacyjnym

Informujemy, że od 27.06.2025 od godziny 18:00 do 30.06.2025 do godziny 6:00, Portal Informacyjny Sądów Powszechnych będzie niedostępny.

W tym czasie w Portalu Informacyjnym wprowadzone zostaną zmiany mające na celu usprawnienie działania Portalu, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa użytkowników w zakresie sposobu logowania do Portalu oraz dostępu do spraw.

Dotychczas użytkownik w Portalu Informacyjnym mógł posiadać kilka różnych kont lub subkont, np. z tytułu pracy w różnych instytucjach lub kancelariach prawnych i jednoczesnego posiadania konta jako zwykły użytkownik lub pełnomocnik niezawodowy. Po zmianach wszystkie konta i subkonta użytkownika identyfikowanego za pomocą numeru PESEL zostaną scalone do jednego konta.

Oznacza to, że obecnie użytkownik po zalogowaniu będzie widział wszystkie profile, ale sprawy zostaną rozdzielone. W efekcie osobno zostaną zagregowane sprawy, w których użytkownik jest pełnomocnikiem zawodowym, komornikiem lub mediatorem. Ponadto „sprawy zawodowe” zostaną wydzielone od „spraw prywatnych”. W tym zakresie zostanie również skonfigurowane API, co umożliwi pobieranie do wewnętrznego systemu kancelarii wyłącznie spraw „służbowych”.

Pełnomocnicy profesjonalni i komornicy pracując z Portalem powinni wziąć pod uwagę, że dotychczas na jednym koncie były widoczne sprawy służbowe, jak również sprawy sądowe prywatne. Po zmianach sprawy użytkownika trafią do odrębnych profili: sprawy prywatne na profil użytkownika zwykłego, sprawy służbowe na profil pełnomocnika zawodowego / komornika.

Użytkownicy subkont nie będą logowali się już przy pomocy loginu zbudowanego w oparciu o numer PESEL lub kod jednostki konta nadrzędnego z dodatkowym sufiksem. Po zmianie loginem będzie numer PESEL.

Użytkownik po zalogowaniu na swoje konto w Portalu Informacyjnym będzie mógł wybrać profil, na którym w danym momencie chce pracować. W tym celu należy w menu górnym, przy swoim nazwisku widocznym w prawym górnym rogu ekranu, wybrać z listy odpowiedni profil. W ustawieniach użytkownika w menu Moje konto w zakładce Profile użytkownika będzie możliwość wskazania profilu, który będzie otwierał się domyślnie.