Wystartowała kampania promocji zawodu radcy prawnego
„Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl” – pod takim hasłem wystartowała dziś w internecie kampania promocji zawodu radcy prawnego. To pierwsza w historii tak szeroko zakrojona akcja wizerunkowa przygotowana na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych. Filmy zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego już od 1 lipca emitowane będą w tv i pociągach Intercity, a plakaty reklamujące radców pojawią się na billboardach i przystankach we wszystkich miastach – siedzibach okręgowych izb. Celem projektu jest zachęcenie do korzystania z usług radców prawnych. Kampania potrwa do 30 lipca.
Celem kampanii jest zbudowanie wizerunku radcy prawnego jako godnego zaufania eksperta w dziedzinie prawa. Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, który pomoże w każdej dziedzinie prawa i z którego usług warto korzystać cały czas, a nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty reklamowe opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy inne skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach zaplanowanej kampanii.
Wyszukiwarka szukajradcy.pl to narzędzie pozwalające łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Od połowy maja br. dzięki działaniom Krajowej Izby Radów Prawnych narzędzie to jest dostępne dla wszystkich radców prawnych w Polsce. W pierwszej kolejności radcy prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile – wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny. Wyszukiwarka stanowi zatem dla klientów znakomite źródło informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika.
Rozpoczęta w czerwcu kampania promocyjna ma przyczynić się do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika albo sądzą, że usługi prawne są dla nich za drogie. Tymczasem radca prawny to osoba, która oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań.
Przygotowany spot został dostosowany również do potrzeb osób niesłyszących. Tłumaczem języka migowego w przygotowanej reklamie jest Anna Lewandowska, aplikanta radcowska z Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku.
Emisja reklam rozpoczęła się 26 czerwca od kampanii w internecie. Filmy reklamowe w telewizji – w kanałach grup TVN oraz Polsat – będą emitowane od 1 do 24 lipca (wersja bez napisów i bez języka migowego). W pociągach Intercity spot będzie można oglądać od 1 do 15 lipca (wersja z napisami i językiem migowym). Do połowy lipca widoczne będą także plakaty na billboardach i przystankach. W internecie kampania potrwa do końca lipca.
Szacuje się, że kampania za pośrednictwem tv dotrze do ok. 5,2 mln osób, w internecie spoty obejrzy ok. 4,8 mln osób, w pociągach Intercity ok. 2,5 mln, a plakaty zobaczy ok. 7 mln osób.
Kampanię reklamową na zlecenie KIRP stworzyła agencja Performance Labs sp. z o.o., we współpracy z agencją 81/82.