Szukajradcy.pl
Home / Aktualności / Doręczenia elektroniczne. Instrukcje użytkownika

Doręczenia elektroniczne. Instrukcje użytkownika

Od 10 grudnia e-Doręczenia, które docelowo zastąpią klasyczny list polecony oraz Elektroniczną Platformę Usług Administracji (ePUAP) staną się obowiązkowe dla m.in. radców prawnych, adwokatów, notariuszy, doradców podatkowych, doradców restrukturyzacyjnych i rzeczników patentowych.

Od tego dnia będą oni musieli:

  • posiadać adres do e-Doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE),
  • doręczać pisma na adres do e-Doręczeń podmiotom, które z niego korzystają.

Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało materiały instruktażowe dotyczące zakładania i obsługi skrzynki do e–Doręczeń.

Na stronie https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/materialy4 znalazły się instrukcje do:
– aplikacji e-Doręczenia,
– panelu Użytkownika,
– wnioskowania o utworzenie adresu i skrzynki do doręczeń elektronicznych.

Pod materiałami do pobrania dostępnych jest także 12 filmików instruktażowych dotyczących m.in. logowania się do skrzynki e-Doręczeń, wysyłania i odbierania wiadomości, korzystania z wyszukiwarki adresów oraz sekcja z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.