Konferencja „Właściwa komunikacja w branży prawnej jako warunek sukcesu – klient-zespół-instytucje”
Legal design z perspektywy radcy prawnego, jak budować przewagę konkurencyjną dzięki social mediom oraz skuteczny i prosty język komunikacji w relacji klient–zespół–instytucje to tematy konferencji „Właściwa komunikacja w branży prawnej jako warunek sukcesu – klient-zespół-instytucje”, która odbyła się 29 marca w godz. 11.00–13.30 w formule hybrydowej: stacjonarnie w siedzibie KIRP (ul. Powązkowska 15, Warszawa) oraz online na kanale YouTube KIRP.
– Staramy się wychodzić naprzeciw radcom prawnym i ułatwiać im wykonywanie zawodu. Dokonaliśmy zmian w Kodeksie Etyki Radcy Prawnego i w Regulaminie wykonywania zawodu. Nie zapominamy też o tym, że świat się zmienia i w naszej pracy dominują nowoczesne narzędzia, które stale chcemy Wam przybliżać. Dziękuję bardzo Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego za zorganizowanie tego spotkania – powiedział Prezes KRRP Włodzimierz Chróścik na rozpoczęcie konferencji.
Wydarzenie zorganizowała Komisja Wspierania Rozwoju Zawodowego Krajowej Rady Radców Prawnych. Konferencję poprowadził mecenas Piotr Kamiński – radca prawny, partner zarządzający w Piotr Kamiński Robert Kamiński Kancelaria Radców Prawnych sp. p., członek Krajowej Rady Radców Prawnych oraz członek Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego KIRP.
Zaproszeni prelegenci, mecenas Rafał Lorent, mecenas Maria Kobryń i mecenas Tomasz Palak, pokazywali jak radca prawny może skutecznie informowanie o swoich usługach i wyróżnić się na tle konkurencji.
Mec. Rafał Lorent (radca prawny – OIRP w Warszawie – specjalista w dziedzinie ochrony danych osobowych i prywatności oraz prawie nowych technologii, członek Stowarzyszenia Praktyków Ochrony Danych Osobowych. Doświadczenie zawodowe zdobywał w specjalistycznych kancelariach polskich i międzynarodowych. Legal design oraz prostym językiem zajmuje się od 2019 r.) podczas swojego wykładu przedstawił podstawowe założenia legal design oraz zaprezentuje praktyczne przykłady zastosowania tego podejścia do prawa. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się także, jak radca prawny może wykorzystać narzędzia legal design w świadczeniu pomocy prawnej.
Z wykładu mec. Marii Kobryń (radca prawny – OIRP w Warszawie – MBA, partner zarządzający w Blueshell Legal – warszawskiej butikowej kancelarii. Od 2021 roku publikuje treści prawno-biznesowe na platformie TikTok jako @mecenas od biznesu, wielokrotny gość podcastów biznesowych, konferencji naukowych i biznesowych) uczestnicy wydarzenia dowiedzieli się: jakie media społecznościowe mogą pomóc prawnikom, jak wykorzystać media społecznościowe do promocji swojej kancelarii, czego unikać, wykorzystując media społecznościowe do promocji kancelarii, czego oczekują odbiorcy od prawnika.
Jak powszechnie wiadomo, prawnicy nie mają opinii najłatwiejszych do zrozumienia. Nie wzięło się to znikąd. I oczywiście nieraz nasz precyzyjny język jest potrzebny (przecież „zwłoka” i „opóźnienie” to nie to samo), ale czasem może szkodzić. Mec. Tomasz Palak (radca prawny – OIRP w Gdańsku – prelegent, autor artykułów na tomaszpalak.pl i w prasie, a także książki „Internet a prawo – jak się nie potknąć?”. Siedmiokrotnie na podium konferencji „I Love Marketing”, występował również na Infoshare, TEDx i licznych innych wydarzeniach. Wykładowca WSB, WSAiB, WSEI i UTH) opowiedział o tym, jak ten język uprościć.
Na koniec odbyła się dyskusja podsumowująca przekazaną podczas wykładów wiedzę. Jej moderatorem był mecenas Piotr Kamiński.
Zapis konferencji dostępny jest na kanale YouTube KIRP: