Nowy numer dwumiesięcznika „Radca Prawny”

Polecamy wrześniowo-październikowe wydanie „Radcy Prawnego”. Szczególną uwagę poświęcamy w nim aktywności samorządu radców prawnych i jego przedstawicieli podczas organizowanych w całej Polsce różnych społecznych i obywatelskich inicjatyw. Aktywność ta jeszcze nigdy nie była tak duża jak w tym roku.

Dlaczego to ważne? Promocja zawodu radcy prawnego, wzmacnianie wizerunku i rozpoznawalności radców to przecież nie tylko wielkie kampanie widoczne w telewizji, internecie, pociągach czy na billboardach. Nie mniej istotne są bezpośrednie spotkania z ludźmi, podczas których możemy udzielić porad prawnych, wyjaśnić zawiłości prawa, czy zwyczajnie opowiedzieć, na czym polega nasza praca. O tym właśnie piszemy w temacie numeru.

A jeśli podsumowujemy działania z ostatnich miesięcy, to nie możemy zapomnieć o wciąż bardzo potrzebnym, uruchomionym z inicjatywy naszego samorządu, Centrum Koordynacji Pomocy Prawnej, które od marca służy pomocą uciekającym przed wojną do Polski obywatelom Ukrainy. Tym razem przyglądamy się pracy udzielających w nim porad prawniczkom. One na co dzień udowadniają, że nie ma problemów, których nie dałoby się rozwiązać, by pomóc potrzebującym.

A ponadto przypominamy w numerze, że minęła już połowa trzyletniego cyklu szkoleniowego (2021–2023), w którym musimy uzyskać 40 punktów szkoleniowych, aby skutecznie wypełnić obowiązek doskonalenia zawodowego. Warto skorzystać m.in. z oferty szkoleń e-learningowych dostępnych na nowej platformie e-kirp.pl. Ale platforma to nie tylko szkolenia. Za jej pośrednictwem można założyć wizytówkę w ogólnopolskiej wyszukiwarce szukajradcy.pl i dać się znaleźć klientom poszukującym pełnomocnika.

Na łamach „Radcy” rozmawiamy także o zmianach w programie aplikacji i regulaminie odbywania aplikacji, o czym opowiada nam Bartosz Szolc-Nartowski, przewodniczący Komisji Aplikacji KRRP.

W rubryce Kodeks Etyki publikujemy drugi odcinek cyklu, w którym analizujemy kwestię współpracy radców prawnych z alternatywnymi dostawcami usług prawniczych. W tej części przypomnimy powszechnie obowiązujące przepisy, w oparciu o które działają alternatywni dostawcy usług.

Ponadto kontynuujemy przegląd zmian w kodeksie spółek handlowych, a także w przepisach o CIT, doradzamy, jak oszczędzać w tych trudnych czasach i zastanawiamy się, czy prawo nadąża za technologią przyszłości.

Najnowszy numer znajduje się tutaj.

Zobacz także