„Prawa konsumenta w życiu codziennym” – czwarty odcinek z serii edukacyjnych filmów dla dzieci i młodzieży Krajowej Izby Radców Prawnych

Zgodnie z kodeksem cywilnym – wszyscy jesteśmy konsumentami, ale co to oznacza? Czy znamy swoje prawa i obowiązki? W czwartym odcinku edukacyjnych filmów dowiemy się m.in., jakie prawa mają klienci i w jaki sposób możemy dokonać reklamacji w sklepie internetowym. Opowiedzą o tym dwie radczynie prawne z Okręgowej Izby Radców Prawnych w Poznaniu – mec. Anna Stawicka i mec. Karolina Szał, które na co dzień zajmują się ochroną praw konsumenta.

Mec. Karolina Szał wyjaśni młodzieży, czym jest  umowa sprzedaży i jakie są jej najistotniejsze elementy oraz podpowie, co można zrobić w sytuacji, gdy zakupiony przez nas towar okaże się wadliwy. Natomiast mec. Anna Sawicka wytłumaczy, kim jest przedsiębiorca i wskaże, czego może domagać się konsument od sprzedaży z tytułu rękojmi – zwrotu, obniżenia ceny, a może wymiany towaru? Na wszystkie te i inne pytanie można znaleźć odpowiedź w naszym filmie. Zapraszamy do oglądania!

W ramach projektu z zakresu edukacji prawnej realizowanego przez KIRP nagranych zostało w sumie 11 filmów edukacyjnych (jeden dla dzieci w wieku przedszkolnym i 10 dla uczniów) poruszających różne zagadnienia prawne, m.in. prawa konsumenta w życiu codziennym, hejt w sieci, czy odpowiedzialność za naruszenia praw autorskich w internecie. W każdym z odcinków przybliża je inny radca prawny, koordynator ds. edukacji lub osoba związana z edukacją w danej Okręgowej Izbie Radców Prawnych.

Kolejne filmy sukcesywnie zamieszczane będą w specjalnie dedykowanej zakładce na stronie internetowej https://kirp.pl/category/filmy-edukacyjne/, w aktualnościach oraz mediach społecznościowych KIRP. Zapraszamy do oglądania pozostałych odcinków z serii edukacyjnych filmów dla dzieci i młodzieży.

Zobacz także