Już w niedzielę startuje kampania promocji zawodu radcy prawnego
„Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl” – pod takim hasłem 26 czerwca rusza pierwsza na tak dużą skalę kampania promocji zawodu radcy prawnego. Filmy zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego emitowane będą w tv, internecie i pociągach Intercity, a plakaty reklamujące radców zawisną na billboardach i przystankach w największych miastach.
Celem kampanii jest zwiększenie świadomości prawnej Polaków oraz zachęcenie do zasięgania porad u radców prawnych i rozwiązywania problemów z ich pomocą. Z pewnością jest to skuteczniejsze niż radzenie sobie samemu z problemami prawnymi. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach zaplanowanej kampanii.
Spoty reklamowe opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej.
Wyszukiwarka szukajradcy.pl to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Od połowy maja br. dzięki działaniom Krajowej Izby Radów Prawnych narzędzie to jest dostępne dla wszystkich radców prawnych w Polsce. W pierwszej kolejności radcy prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile – wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny. Wyszukiwarka stanowi zatem dla klientów znakomite źródło informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika.
Kampania wizerunkowa Krajowej Izby Radców Prawnych będzie obecna zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych. Spoty reklamowe pojawią się w kanałach grup TVN i Polsat, internecie oraz pociągach Intercity. W największych miastach na billboardach i przystankach będzie można też zobaczyć plakaty zachęcające do korzystania z profesjonalnej pomocy radców prawnych.
To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak wielu kanałów dotarcia do potencjalnego klienta kampania samorządu radcowskiego w Polsce, uświadamiająca, jak bardzo w różnych sytuacjach życiowych może być pomocny radca prawny.
Główny spot reklamowy kręcony był 5 czerwca w Warszawie. Na planie filmowym obecni byli Prezes KRRP Włodzimierz Chróścik i Wiceprezes KRRP Aleksandra Gibuła. Co istotne, przygotowany spot został dostosowany również do potrzeb osób niesłyszących. Tłumaczem języka migowego w przygotowanej reklamie jest Anna Lewandowska, aplikanta radcowska z Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku.
Emisja reklam rozpoczyna się 26 czerwca od kampanii w internecie. Filmy reklamowe w telewizji – w kanałach grup TVN oraz Polsat – będą emitowane od 1 do 24 lipca (wersja bez napisów i bez języka migowego). W pociągach Intercity spot będzie można oglądać od 1 do 15 lipca (wersja z napisami i językiem migowym,). Do połowy lipca widoczne będą także plakaty na billboardach i przystankach. W internecie kampania potrwa do końca lipca.
Szacuje się, że kampania za pośrednictwem tv dotrze do ok. 5,2 mln osób, w internecie spoty obejrzy ok. 4,8 mln osób, w pociągach Intercity ok. 2,5 mln, a plakaty zobaczy ok. 7 mln osób.
Kampanię reklamową na zlecenie KIRP stworzyła agencja Performance Labs sp. z o.o., we współpracy z agencją 81/82. Krajowa Rada Radców Prawnych uchwałą nr 105/XI/2022 z 11 maja 2022 r. wyraziła zgodę na zawarcie umowy dotyczącej strategii mediowej oraz realizację kampanii promocji zawodu radcy prawnego.