Druga tura kampanii promującej radców prawnych w internecie, telewizji, radiu i pociągach

Krajowa Izba Radców Prawnych rusza z drugą turą kampanii promującej radców prawnych pod hasłem „Problemy prawne? Nie szukaj ucieczki, szukajradcy.pl”. Od 11 września w telewizji i w radiu, a od 15 września w pociągach dalekobieżnych będzie można zobaczyć i usłyszeć spoty promocyjne zachęcające do korzystania z usług radcy prawnego. W internecie emisja spotów trwa już od 1 września.

Celem kampanii jest poprawienie wśród Polaków rozpoznawalności zawodu radcy prawnego i zbudowanie wizerunku radcy jako godnego zaufania eksperta w różnych dziedzinach prawa. Radca ma być postrzegany jako solidne wsparcie, którego nie trzeba się bać, który pomoże rozwiązać każdy problem prawny i z którego usług warto korzystać cały czas, a nie tylko w sytuacji kryzysowej. Spoty opierają się na promocji ogólnopolskiej wyszukiwarki szukajradcy.pl i zachęcają do korzystania z niej.

Wyszukiwarka szukajradcy.pl to narzędzie, które pozwala łączyć radców prawnych z potencjalnymi klientami. Od połowy maja 2022 r. dzięki działaniom KIRP jest dostępna dla wszystkich radców prawnych w Polsce. Wyszukiwarka stanowi dla klientów znakomite źródło informacji przy poszukiwaniu zawodowego pełnomocnika. W pierwszej kolejności radcy prawni tworzą w niej swoje zawodowe profile – wizytówki. Z kolei potencjalni klienci znajdują w wyszukiwarce wizytówki radców prawnych, wpisując w odpowiednie okno słowa kluczowe, takie jak np. miejscowość czy specjalizacja. W wynikach wyszukiwania klientowi wyświetlają się pasujące sylwetki radców prawnych, którzy mogą pomóc rozwiązać jego problem prawny.

Kampania promocji ma przyczynić się do zmiany stereotypowego myślenia Polaków, którzy, stając przed problemem prawnym, wychodzą z założenia, że dadzą sobie radę bez pomocy prawnika. Tymczasem skorzystanie z usług radcy prawnego, który oferuje bezpieczną i skuteczną pomoc prawną, to najlepsze rozwiązanie problemów prawnych. A przecież każdy wie, że zamiast szukać ucieczki od problemów, lepiej szukać rozwiązań. Sprawy karne, kredyty, rozwody, sprawy spółki, wierzytelności czy skomplikowane umowy – to tylko niektóre z tematów podejmowanych w ramach kampanii promocji zawodu radcy prawnego.

Tegoroczna kampania wykorzystuje znany już spot promocyjny, który został użyty na potrzeby kampanii mediowej w 2022 r. Nowością w tym roku jest kampania w stacjach radiowych, do której zostały wykreowane nowe spoty. Film promocyjny oraz spoty radiowe za zlecenie KIRP stworzyły agencje Performance Labs sp. z o.o. i 81/82.

Emisja spotów potrwa w internecie od 1 września do 31 października. W telewizji (stacje tematyczne grupy TVN i grupy Polsat) spoty będzie można zobaczyć od 11 do 24 września. Kampania w radiu (stacje RMF FM i TOK FM) od 11 do 30 września. Z kolei w pociągach dalekobieżnych film promocyjny zobaczymy na ekranach LED od 15 do 30 września.

Szacuje się, że tegoroczna kampania promocji zawodu dotrze do ok. 18 mln Polaków w wieku 18–65.

Zobacz także